Caiway wordt Delta: 'Daar is iedereen zo aan gewend'
Dat de 'oer-Westlandse' merknaam Caiway wordt veranderd naar Delta, is volgens Westlanders niet echt een probleem. Dat zeggen mensen op straat en op sociale media na berichtgeving van de WOS.
"Ja, het was een lastig besluit. We koesteren Caiway heel erg met een belangrijke positie in het Westland", zegt commercieel directeur Ludolf Rasterhoff over het stoppen met de naam Caiway. "Maar het is ook belangrijk dat we al onze klanten meenemen naar de toekomst. En daarvoor is dit echt het beste besluit."
Het Zweeds investeringsfonds EQT kocht Caiway in 2017 en voegde het een jaar later samen met de Zeeuwse kabelexploitant Delta in de holding Delta Fiber Nederland. Beide bedrijven behielden hun eigen producten. Tot nu. Door de krachten te bundelen, wil de holding sneller producten kunnen doorontwikkelen. "Logisch", reageert iemand op de Facebookpagina van de WOS. "Glasvezel is hetzelfde netwerk, dus waarom twee merknamen in de lucht houden als het onder de motorkap toch hetzelfde is."
De naam Caiway wordt sinds 2004 gebruikt; daarvoor stond het bedrijf sinds de oprichting in 1981 bekend als CAI Westland (Centrale Antenne-installatie Westland). Nu verdwijnt de naam dus. "Daar is iedereen zo aan gewend", denkt een mevrouw op straat. "Net zoals Tele 2 nu Odido is; iedereen heeft al over Odido. Nee, dat maakt het niet uit. Als ze de service goed houden of goed verbeteren, dan denk ik dat het een hele goede zet is."
Het duurt overigens nog even voordat de naam echt nergens meer te zien is. Rasterhoff: "In 2025, gaan we de meeste klanten omzetten. Dat betekent dat het echt nog wel anderhalf jaar het Caiway-merk zal zijn. En stap voor stap in groepjes gaan we klanten omzetten. We gaan ze helemaal bij de hand nemen. We gaan ervoor zorgen dat het soepel verloopt."
En dan nog een belangrijke vraag: op welk kanaal zien klanten straks de WOS? "We blijven natuurlijk altijd trouw aan de WOS. En de WOS blijft te zien op kanaal nummer 12", zegt Rasterhoff met een glimlach.