Archief

Woonbron komt met begroting voor oplossen lekkages Brinktoren

Dit weekend was het opnieuw bal in de Brinktoren in Hoek van Holland. De brandweer moest er zelfs aan te pas komen. De woningcorporatie heeft nu een begroting gemaakt voor het structureel oplossen van de problemen.

Het is voor de zoveelste keer dat bewoners van het veertien etages tellende woon-zorgcentrum aan de bel trekken bij waterlekkages in de in de Hoekse 'Watertoren'.

Woningcorporatie Woonbron reageerde vandaag bij de WOS als volgt: "We doen er alles aan om de overlast voor alle bewoners zoveel mogelijk te beperken en zetten alles op alles om straks met een structurele oplossing te komen. De manier waarop de leidingen lopen, maakt het een lastig pand om te onderhouden en problemen op te lossen. Zo liggen bijvoorbeeld de leidingen onbereikbaar onder de vloer. Een structurele oplossing voor alle problemen kost veel geld en tijd en zal voor veel overlast zorgen. Dit moeten we dus zorgvuldig plannen."
De meest complicerende factor voor het structureel oplossen van de problemen is volgens Woonbron het feit dat ze ook te maken hebben met een Vereniging van Eigenaren (VvE). "Dat maakt dat Woonbron toestemming nodig heeft van de VvE-leden om grote werkzaamheden uit te mogen voeren."

Kostenbegroting

Woonbron heeft nu een begroting opgesteld voor het uitvoeren van werkzaamheden die voor een structurele oplossing van de problemen moeten gaan zorgen. "Deze begroting wordt volgende week voorgelegd aan de VvE", aldus Woonbron. "We hopen dat zij hiermee akkoord gaan en dat we aan de slag kunnen met de eerste activiteiten. Tot die tijd blijven we elke lekkage die optreedt verhelpen. Zoals we ook steeds hebben gedaan. Zo hebben we in de afgelopen periode de boiler die het warm tapwater in de Brinktoren levert vervangen, de loodgieter heeft leidingwerk hersteld en, als de VvE daarmee akkoord gaat, worden er nieuwe waterafsluiters geplaatst waardoor lekkages beter en sneller zijn op te lossen. In een eerder stadium hebben we de cv-ketels vervangen."