Bewoners Brinktoren helemaal klaar met achterstallig onderhoud
De lekkages in De Brinktoren in Hoek van Holland zijn nog steeds niet opgelost. Sterker, sinds de bewoners begin november aan de bel trokken, zijn de problemen eigenlijk alleen maar groter geworden.
Peter Suijker is een van de getroffen bewoners van de Brinktoren. "Het is hier dweilen met de kraan open. We hebben veel lekkages. Als de ene is verholpen, hebben we de volgende lekkage alweer. We noemen het hier inmiddels 'De Watertoren'. Daarbovenop hebben we nu al dagen geen warmwater. De grootste frustratie is dat niemand weet wat er aan de hand is en wij niet op de hoogte worden gehouden. Dat is de druppel die de emmer doet overlopen. We willen maandelijks een rapportage over wat er gemeld wordt en wat er gedaan wordt."
Op verzoek van de WOS reageerde woningcorporatie Woonbron vandaag:
"De bewoners ontvangen dinsdag allemaal een brief met informatie over de situatie. Het is zeer vervelend dat de bewoners al een tijd zonder warm water zitten. Helaas kan de centrale boiler niet meer gerepareerd worden, maar dient deze samen met de aansturing van de boiler vervangen te worden. Naar verwachting zullen de werkzaamheden aanstaande donderdag 12 januari zijn afgerond. Als tussenoplossing zijn er twee woningen in het Herman Visserhuis voor de bewoners opengesteld. Hier kunnen bewoners warm water halen en eventueel gebruik maken van de douche in de woning."