Archief

Promotieplatform voor Midden-Delfland gelanceerd

Ondernemers, gebiedsorganisaties en de gemeente Midden-Delfland hebben dinsdag een nieuw promotieplatform voor het gebied gelanceerd. Streekproducten, maar ook faciliteiten als bed and breakfasts en verhuurbedrijven vallen straks onder het 'merk' Puuur Midden-Delfland.

De verschillende partijen spraken vorig jaar al de ambitie uit om het gebied beter op de kaart te zetten bij stedelingen. De afgelopen maanden is een team hiermee aan de slag gegaan, met als motto 'Samen verkoop je Midden-Delfland'. Zo werd gewerkt aan merkontwikkeling, een bijpassende campagne en een meerjarenplan voor een toekomstbestendige samenwerking en financiering.

Het eerste deel daarvan, het merk, is nu dus af: Puuur, met drie 'u's'. "Je kunt 'm lekker lang aanhouden, het is puur Midden-Delfland. Het blijft hangen", vindt wethouder Sonja Smit. Binnenkort volgt ook een website, waarop bezoekers van het gebied alle informatie snel tot zich kunnen nemen.

Advies in Maassluis

Midden-Delfland heeft advies ingewonnen in Maassluis. Daar wordt al langer aan citymarketing gedaan onder de noemer 'Ervaar Maassluis'. "Een paar weken geleden zijn ze bij ons langs geweest om te kjiken hoe wij als buurgemeente citymarketing aanpakken en wat de do's en don'ts zijn", weet citymarketeer Wendy Hofman.

Samenwerking is volgens Hofman in Maassluis het sleutelwoord. "Niet alleen met de gemeente, maar ook met andere partijen als horeca, theater, musea, instellingen, stadshart en Koningshoek. Samen kijken we hoe we de stad verder kunnen ontwikkelen."

Tirol

In Midden-Delfland heeft het ontwikkelteam het Oostenrijkse Tirol als voorbeeld genomen. "Als je aan Tirol denkt en je doet je ogen dicht, dan komt bij iedereen ongeveer hetzelfde beeld binnen."