Maassluis scoort goed bij ondernemers
De gemeente Maassluis levert goede dienstverlening aan ondernemers. Dat blijkt uit een onderzoek van de Kamer van Koophandel Rotterdam. Die onderwierp 37 gemeenten in het Rijnmondgebied aan een onderzoek. Maassluis werd vijfde en scoorde gemiddeld een 7,1.
In het onderzoek bestookten een 'mysterycaller' en 'mysterymailer' de gemeenten met vragen die ondernemers zouden kunnen stellen. Westvoorne werd met een 7,3 eerste in het onderzoek. Het gemiddelde lag een punt lager.
Over de gehele linie lijken gemeenten beter te scoren op het beantwoorden van vragen via e-mail. Maassluis scoorde daarbij een 9,2. Geen enkele gemeente deed dat beter.
Aan de telefoon deed de gemeente het minder goed: ze scoort hier een 6,3. Op dit gebied zegt de gemeente dan ook de meeste winst te behalen. In plaats van dat er werd aangeboden om terug te bellen, moesten de onderzoekers vaak zelf het initiatief nemen om een antwoord te krijgen.