Westland: korte stages hoger opgeleiden
De eerste concrete activiteiten van de Stichting Westland Marketing worden een arbeidsmarktcampagne, een soort 'Haringparty van de Vers' en het naar buiten gaan met de winnaars van de Inspiration Awards. Dit werd maandagmiddag aangekondigd door directeur Lars Flinkerbusch van Westland Marketing.
Flinkerbusch was een van de sprekers in Westlandtheater De Naald tijdens een door zijn stichting belegde bijeenkomst onder het motto 'Een blik op de toekomst'.
Bij de werving van hoger opgeleiden wordt in eerste instantie gedacht aan driedaagse stages (in deze kringen traineeships genoemd), zoals die bijvoorbeeld ook worden aangeboden door concerns als ING en Unilever en waarvoor zelfs wachtlijsten bestaan.
Over Unilever gesproken: spreker Arthur Zuijderwijk, de Westlandse mede-winnaar van de Gouden Televizier Ring 2011, vergeleek het Westland met een concern als Unilever. "Ook wij zijn een wereldspeler", aldus Zuijderwijk, "maar wij hebben nog slechts een MKB-uitstraling". Dat moet volgens hem worden: 'De Nieuwe Nationale Trots'.