Kom in de Kas wordt vernieuwd
Kom in de Kas wordt vernieuwd. Dit heeft het bestuur bekend gemaakt. Het doel van Kom in de Kas is de consument en burger kennis te laten maken met de moderne glastuinbouwsector. In haar 33-jarig bestaan is de opzet bijna niet veranderd, terwijl de sector zelf wel is veranderd. De veranderingen zullen geleidelijk worden ingevoerd, gezien het grote aantal vrijwilligers dat zich voor het evenement inzet.
Een nieuwe pr-campagne gaat de doelgroep enthousiasmeren voor Kom in de Kas en de Nederlandse glastuinbouw. De huidige promotiematerialen krijgen een restyling en ook de website van Kom in de Kas krijgt een betere afstemming op de doelgroep.
Onder de vlag van Kom in de Kas begint een pilot waarbij gedurende het hele jaar in twee à drie regio's glastuinbouwbedrijven worden opengesteld voor groepen die een kas willen bezoeken. De landelijke organisatie werkt daarnaast een aantal activiteiten voor de regio uit waardoor professionalisering en efficiency wordt behaald. De landelijk opgestelde formats van activiteiten zullen de regio's helpen bij het samenstellen van een aantrekkelijk programma, aldus het bestuur.