Campagne over 'stappen' van start
De campagne, om overlast die te maken heeft met uitgaan in de gemeente Westland te verminderen, is vrijdag officieel gestart. Elke week gaan duizenden jongeren op stap in Westland.
De campagne bestaat uit verschillende gebruikelijke en ongebruikelijke middelen. Zo is er een website gekoppeld aan de campagne: www.vriendenvanhetwestland.nl. Ook zijn er posters, T-shirts op naam, bierviltjes, straatnaamborden, flyers en bestickerde rent-a-bob auto's.
Op de website is ook het campagnelied, oa gezongen door burgemeester Sjaak van der Tak van Westland en bureauchef politie Westland, Cor Visser, te downloaden, evenals de clip en een ringtone.
De campagne is gericht op bewustwording en gedragsbeïnvloeding. Het centrale thema van de campagne is Uit in het Westland, doe alsof je thuis bent.
De campagne is een onderdeel van de Kwaliteitsmeter Veilig Uitgaan (KVU). Binnen de KVU werken de gemeente, de Koninklijk Horeca Nederland, afdeling Westland, Kamer van Koophandel Westland en politie Haaglanden, bureau Westland samen op het gebied van veilig uitgaan.