Archief
SignBiblio

SignBiblio

Gedupeerden datalek willen in gesprek met Delta en Caiway

Een groep klanten die eind vorig jaar de dupe zijn geworden van het datalek bij Delta Mobiel en Caiway Mobiel spant een procedure aan tegen Delta Fiber.

Begin december kwamen de aanbieders van mobiele diensten kwamen erachter dat gegevens uit hun 'bestelomgeving' zijn gestolen. Het gaat om namen, adressen, e-mailadressen, geboortedata, telefoon- en bankrekeningnummers. Destijds zijn de gegevens van tienduizenden klanten gestolen. Deze gegevens kunnen worden gebruikt voor bijvoorbeeld identiteitsfraude.

Na onderzoek heeft het bedrijf de veiligheidsmaatregelen aangescherpt, zodat dit niet nogmaals kan voorkomen. Maar enkele gedupeerden vinden dat te weinig. Zij hebben een advocatenkantoor in de arm genomen om samen het gesprek aan te gaan met Delta. Zij willen daarin onder meer onderzoeken of er een schadevergoeding voor alle getroffenen mogelijk is.

Mensen die graag willen dat het advocatenkantoor namens hen onderhandelt met Delta en Caiway, kunnen daarover informatie vinden op de website van BG.Legal.

Categorieen:
Nieuws Algemeen Westland