Archief

Westland focust op digitale dienstverlening



Met de lancering van de nieuwe website van de gemeente Westland hoeven inwoners minder vaak naar het gemeentekantoor om zaken te regelen. Dinsdag werd de site gepresenteerd aan gemeenteraadsleden.

Een aantal gemeentelijke producten kan op de site besteld en betaald worden met iDeal of creditcard. De nieuwe site is gebruikersvriendelijker en de functies ervan zijn uitgebreid. Zo is de zoekmachine verbeterd en is er een kopje "bij mij in de buurt" waarbij op postcode naar informatie kan worden gezocht. Dat geldt bijvoorbeeld voor zaken als de huisvuilkalender en aangevraagde vergunningen.

Ook op de mobiele telefoon is de website te bezoeken. Een nieuw webadres, www.140174.nl, waarvan de cijfers tevens het telefoonnummer van de gemeente zijn, moet zorgen dat burgers de gemeente snel kunnen vinden op internet.

Digitale dienstverlening staat vanaf nu centraal bij de gemeente. Daarmee wordt een nieuw tijdperk ingeluid waarin de gemeente efficiënter moet gaan werken. Een voorbeeld daarvan is het uitsluitend werken op afspraak bij het gemeenteloket. Dit gaat in op 1 april a.s.

Categorieen:
Westland Algemeen