Caiway gaat verder als Delta
De naam Caiway verdwijnt uit de regio. De telecomprovider gaat verder onder de merknaam Delta. Voor de klanten verandert er vooralsnog niets.
Caiway is als bedrijf al meer dan 40 jaar een begrip in de regio, al werd de naam pas in 2004 voor het eerst gebruikt. Bij het ontstaan in 1981 was de naam CAI Westland (Centrale Antenne-installatie Westland), die in 1995 als eerste in Nederland met het aanbieden van kabelinternet begon. In 2004 werd het bedrijf opgesplitst in CAIW en Caiway, waarna de laatste de telecomdiensten (televisie, internet en bellen) ging leveren.
Het Zweeds investeringsfonds EQT kocht het bedrijf in 2017 en voegde het een jaar later samen met de Zeeuwse kabelexploitant Delta in de holding Delta Fiber Nederland. Beide bedrijven behielden hun eigen producten. Tot nu. Door de krachten te bundelen, wil de holding sneller producten kunnen doorontwikkelen. "We begrijpen dat trouwe Caiway-klanten misschien even moeten wennen aan een nieuwe naam", zegt commercieel directeur Ludolf Rasterhoff. "Daarom zetten we klanten om beurten over en nemen we hiervoor ruim een jaar de tijd."
De diensten van Caiway blijven gewoon bestaan, maar in een iets andere vorm en met de naam Delta. "Alle Caiway-klanten kunnen zo gelijk profiteren van de mogelijkheden en het gemak dat Delta-klanten nu al hebben, zoals één inlog voor meerdere platformen, een service-app en hogere internetsnelheden. We hebben er vertrouwen in dat onze klanten zich bij Delta thuis zullen voelen", aldus Rasterhoff.
Caiway-klanten krijgen van Delta een flexibel pakket, ook wel het Flexpakket genoemd. Dit is in eerste instantie vergelijkbaar met het huidige Caiway-pakket. Maar ze kunnen het maandelijks eenvoudig zelf aanpassen en zo bepalen welke internetsnelheid, welk aantal tv-zenders en welke belbundel zij willen combineren.
Op dit moment hoeven klanten van Caiway nog niets te doen. Ze ontvangen een maand voordat ze overgaan naar het Delta Flexpakket post, waarin alles staat uitgelegd. Tot die tijd blijft alles hetzelfde. Bij de overgang behouden ze hun e-mailadres(sen), telefoonnummer(s) en tv-opnames.