Archief
Archieffoto

Steeds meer klachten over Regiotaxi

De kwaliteit van de Regiotaxi in Haaglanden holt sinds eind augustus achteruit. De Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) dreigt nu met boetes om uitvoerder Noot onder druk te zetten de kwaliteit te verbeteren.

De afgelopen maanden was een stijgende lijn zichtbaar, maar sinds 28 augustus is een aanzienlijke verslechtering waarneembaar, schrijft wethouder Pieter Varekamp aan de Westlandse gemeenteraad. Het callcenter is slecht bereikbaar. En ritten worden niet volgens afspraak uitgevoerd, waarbij de taxi te laat of helemaal niet komt opdagen, of een niet gewenst voertuig komt voorrijden.

Noot Personenvervoer is sinds mei 2021 in opdracht van de MRDH de uitvoerder van Regiotaxi. Het is in eerdere jaren voorgekomen dat het begin van het schooljaar, door de opstart van het leerlingenvervoer, de kwaliteit van de Regiotaxi vermindert. Meestal is dat na een week voorbij, schrijft Varekamp. "Maar het huidige kwaliteitsverlies is nu simpelweg te groot."

De MRDH is op 1 september in gesprek gegaan met Noot om aan te dringen op verbeteringen. Die is toegezegd, maar sindsdien blijkt de kwaliteit van de Regiotaxi alleen maar te verslechteren. Met het inzetten van het boetemiddel wil de MRDH Noot onder druk zetten op zeer korte termijn met verbetervoorstellen te komen.