Archief
WOS

WOS

Onvriendelijke en 'onbeschofte' medewerkers gemeente Westland: 'Vaak wordt de hoorn erop gesmeten'

Westlanders die afgelopen week naar de gemeente Westland belden via het algemene nummer, zouden onvriendelijk, en soms zelfs 'onbeschoft', door gemeentemedewerkers behandeld worden.

Dat zegt fractievoorzitter Peter Duijssens van Westland Verstandig, die hierover raadsvragen heeft gesteld. "Vragen worden met baude antwoorden afgedaan en daarna wordt gewoon de hoorn op de haak gesmeten."

Bij de fractievoorzitter kwamen afgelopen week vijftien klachten binnen, weet mediapartner Omroep West. "De medewerkers weigeren vaak door te verbinden naar een specifieke ambtenaar wiens naam bij de betreffende inwoners bekend is", briest Duijssens. "Vaak duurt het al geruime tijd voordat überhaupt iemand op het algemene nummer opneemt en dan is er natuurlijk al het begin van irritatie."

Volgens hem worden meldingen over bijvoorbeeld het afval inzamelen en chaos op het gebied van groenonderhoud op een hele bruuske en korte manier afgedaan met de mededeling: "Daar kunnen we ook allemaal niets aan doen en u zult dat maar even moeten accepteren." Duijssens vervolgt: "Ook daarna wordt de telefoon er weer op geknald."

Structureel probleem

Duijssens zegt zelf ook de proef op de som genomen te hebben. "En toen was het precies hetzelfde liedje. Bij Gods gratie kan je iemand aan de telefoon krijgen, waar je naar vraagt." Ook Omroep West heeft naar het algemene nummer van de gemeente Westland gebeld, maar werd toen vriendelijk te woord gestaan. Omdat het volgens Westland Verstandig een probleem is dat al langer speelt, heeft de partij nu vragen gesteld aan B&W over de kwestie.

"We willen weten wanneer de dienstverlening weer normaal gaat verlopen." De gemeente Westland zegt nog niet inhoudelijk op de vragen te kunnen reageren. "Maar in het algemeen geldt dat goede dienstverlening aan inwoners voor de gemeente natuurlijk heel belangrijk is. Als er klachten van inwoners bij ons binnenkomen dat telefonisch contact niet goed verlopen is, dan zoeken we uit wat het probleem is en hoe dat zo snel mogelijk kan worden opgelost."

Categorieen:
Nieuws Algemeen Westland