Vierde aflevering podcast 'Van Faalhaas Naar Eindbaas': festivalkleding
Een kledingmerk beginnen met als doel om festivalgangers elkaar te laten ontmoeten, dat is het idee waarmee Jerry de Brabander zijn bedrijf Hardfestival begon. In de podcast Van Faalhaas Naar Eindbaas vertelt hij er alles over.
"Ik vind het gewoon onwijs gaaf als mensen op een festival lopen en aan de kleding kunnen zien dat ze van dezelfde soort muziek houden. Er zijn zelfs al stelletjes ontstaan doordat ze in gesprek met elkaar raakten door mijn kleding", aldus de 29-jarige Honselersdijker. De kledinglijn bestaat voornamelijk uit truien, petjes, t-shirts, en jassen met het logo van Hardfestival erop. De kleren worden gedragen door een specifieke doelgroep: bezoekers van festivals waar hardstylemuziek wordt gedraaid. "Ik wil niet dat mensen het in de technoscene het dragen, maar als ik op een hardstylefeest rondloop wil ik het liefst iedereen in mijn merchandise zien."
Inmiddels heeft het Instagram account van zijn bedrijf al meer dan 100.000 volgers. Jerry heeft dus succes, maar is tegelijkertijd bang voor een burn-out. "Tegenwoordig is het heel moeilijk om je werk los te laten omdat je er overal mee bezig kunt zijn. Denk aan je telefoon en laptop, die heb ik overal bij me. Daardoor kan altijd snel op een klant reageren, maar je laat het daardoor ook niet los. Ik ben daarom ook zeker bang om in een burn-out te raken door alle uren die ik maak. Ik heb al eens een week op de bank gelegen omdat m'n lichaam het niet meer aankon, maar ik kan gewoon niet stoppen met werken."
Hoe Jerry met de druk van het altijd online willen zijn omgaat en wat voor weg hij heeft afgelegd om dit merk op te zetten, hoor je in de podcast Van Faalhaas Naar Eindbaas. Daarnaast gaat hij in op de toekomst van zijn bedrijf Hardfestival. Want door de coronacrisis zijn er geen festivals meer, terwijl zijn doelgroep juist daar rondloopt.
In de podcastserie gaat programmamaker Maarten Stolk in gesprek met jonge ondernemers uit Westland, Midden-Delfland, Maassluis en Hoek van Holland. De ondernemers vertellen hoe ze zijn gestart, waar ze tegenaan liepen en ze geven tips voor andere jonge ondernemers. De komende vier weken komt er iedere vrijdagmiddag een nieuwe aflevering online. Beluister de aflevering over Hardfestival hieronder.