Westland Marketing blijft toch bestaan
Even leek het erop dat de stichting Westland Marketing een stille dood zou sterven, nadat bekend werd gemaakt dat de gemeente er per 2019 geen geld meer in zou steken. Maar nu maakt de organisatie bekend voorlopig op private kracht verder te gaan. Eerder stelde het vorige Westlandse bestuurscollege al dat de organisatie op eigen benen kan staan.
Inmiddels krijgt een aantal projecten met steun van het bedrijfsleven vorm. Zo gaat Westland Marketing samen met een aantal grote bedrijventerreinen deelnemen aan Fruit Logistica 2019 in Berlijn. Ook wordt er een plan ontwikkeld met brancheorganisatie AVAG en GreenTech om jong talent te blijven binden aan de sector.
Het marketinginstrument van de gemeente Westland, dat sinds 2009 bestaat, is bekend geworden van acties als de Westland Inspiration Award en de Westlandse versie van het bordspel Monopoly. Voor tuinbouwbedrijven is Westland Marketing vooral bekend als drijvende kracht achter de promotie van de sector in binnen- en buitenland.
Eerder maakten wij onderstaand tv-item hierover: