Jenny Vermeer

CDA-raadslid Vermeer schrijft open brief aan Buma

Het Westlandse CDA-raadslid Jenny Vermeer heeft een open brief geschreven aan de landelijke CDA-fractievoorzitter Sybrand van Haersma Buma. Ze is best tevreden over het regeerakkoord, maar is niet te spreken over de btw-verhoging op gezonde voeding en over het feit dat er geen extra geld naar de thuiszorg gaat.

Vermeer: "Ten eerste de verhoging van btw op groenten en fruit. Op gezonde groenten en fruit. Die wij, niet alleen in het Westland, promoten en waar we van vinden dat ze bijdragen aan een gezonde leefstijl. En die betaalbaar moeten zijn voor iedereen. Dus wil je die verhoging van de btw nog een keer ter tafel brengen alsjeblieft?"

Toch is de btw-verhoging niet Vermeers grootste kritiekpunt: "Geen extra geld voor de thuiszorg. Ik zou graag van je willen weten hoe en waarom voor deze bezuiniging is gekozen. Want met de toenemende vergrijzing spreken we eigenlijk niet over een status quo maar over een verkapte bezuiniging. Dus Sybrand, zou je ook het budget voor de thuiszorg nog een keer ter sprake willen brengen?"

De Westlandse CDA-fractie staat achter de open brief van Jenny Vermeer.

Categorieen:
Westland Politiek