Westland lanceert digitaal menu voor toeristen en dagjesmensen
Wie zich wil oriënteren op een vakantie of een dagtripje in het Westland kan daarvoor sinds woensdag terecht op de website www.bezoek-westland.nl. Met dit door de gemeente Westland gesteunde initiatief van 25 ondernemers wil men mede de afwezigheid van een VVV-balie ondervangen.
"Wij hebben veel meer te bieden dan een acht kilometer lang strand. Maar het begint allemaal met de vindbaarheid", zei wethouder Peter Ouwendijk bij de lancering van de site in strandpaviljoen Jamm Beach in Ter Heijde.
De ondernemers achter 'Bezoek Westland' komen uit de sectoren horeca, recreatie en toerisme. Een groot deel daarvan is voortgekomen uit de Werkgroep Streekpromotie Westland, die zich onlangs - vanwege de komst van dit nieuwe platform - na veertien jaar heeft opgeheven.
Verdubbeling ledenaantal beoogd
De uitvoerende organisatie telt momenteel zestig betalende leden. Volgens Jolanda Robinson, die in het afgelopen jaar als kwartiermaker aan de slag is geweest, is het streven is er op gericht om dat aantal nog dit jaar ruimschoots te verdubbelen tot 125. "Mij is gebleken, dat de Westlandse mentaliteit echt niet alleen in de tuinbouw geldt", zei Robinson.
De insteek is het binnenhalen van meer bezoekers, die langer blijven en meer spenderen. En dat er best wel belangstelling onder toeristen is, blijkt volgens Robinson onder meer uit de constatering, dat een nabijgelegen 'Bed & Breakfast' in het afgelopen weekeinde dertig keer 'neen' heeft moeten verkopen.
Slagzin
Het beeldmerk van de Stichting Bezoek Westland wordt gekenmerkt door een opkomende zon achter een horizon van kasdaken. Er is ook nog een slagzin: 'Laat je verrassen binnen en buiten de kassen'. De site kent naast onder meer een activiteitenagenda negen specifieke rubrieken: Eten & Drinken, Overnachten, Sport & Avontuur, Familie & Kids, Streekproducten, Workshops, Kunst & Cultuur, Ontspanning, Wandelen & Fietsen.