Archief

Westland Marketing 'adverteert' voor 4 miljoen

Westland Marketing heeft de streek het afgelopen jaar op een positieve manier op de kaart gezet. De mediawaarde van de imago- en arbeidsmarktcampagne bedroeg ruim 4 miljoen euro. Dit betoogde directeur Lars Flinkerbusch maandagmiddag in WestlandTheater De Naald in Naaldwijk tijdens de jaarpresentatie.

Westland Marketing is het samenwerkingsverband van overheid en bedrijfsleven met als doel Westland als dynamisch, duurzaam, innovatief en ondernemend glastuinbouwcentrum van de wereld neer te zetten. Met mediawaarde wordt bedoeld het bedrag dat met adverteren in diverse media zou zijn gemoeid om dezelfde publiciteit te krijgen.

Flinkerbusch wees op de bijeenkomsten bedoeld om studenten te interesseren in de vele carrièremogelijkheden die Westland biedt. Ruim 200 middelbaar- en hoger opgeleiden kwamen op bezoek. Verder was er de bemoeienis met het naar Naaldwijk halen van de studio van het tv-programma Tour du Jour. En het Varend Corso trok een recordaantal bezoekers en belandde in de landelijke evenementen top 10.

Wethouder Arne Weverling, die namens de gemeente in het bestuur van Westland Marketing zit, noemde het Westland innovatief op het gebied van drie wereldproblemen: voedsel, energie en water. Hij benadrukte het belang van samenwerking tussen de gemeente en het bedrijfsleven in het etaleren van Westland. De bereidheid van de gemeente blijkt wel uit het feit dat er de komende jaren 4 euro per inwoner wordt uitgetrokken om mee te helpen de concurrentiepositie te verbeteren.