Archief

VVV Maassluis kiest met name digitale pad

Het toekomstige VVV-agentschap in fietsenwinkel Van Kortenhof in Maassluis moet vooral een trefpunt worden, waar alle informatie over activiteiten in en rondom de stad op digitale wijze te vinden is. Dit kwam maandagavond naar voren tijdens een druk bezochte bijeenkomst, waarin Van Kortenhof haar plannen voor het agentschap toelichtte.

In de winkel zal een wand komen met allerlei folders en zal er altijd iemand aanwezig zijn om de toerist te voorzien van informatie, maar centraal staat een groot scherm. Hierop is een databank te raadplegen waarin onder meer informatie is te vinden over restaurants, winkels, evenementen en activiteiten. Daarnaast zal het VVV-agentschap gebruik gaan maken van de 'Zuid-Holland app' en de 'Layar app' voor op de mobiele telefoon.

De techniek hiervoor is al beschikbaar vanuit de landelijke VVV, maar zal gevoed moeten worden met informatie afkomstig vanuit de stad. Van Kortenhof benadrukte meerdere keren, dat het daarbij van essentieel belang is, dat bedrijven, verenigingen en clubs de techniek voeden met activiteiten en evenementen.

De manier waarop het agentschap opgezet zal worden is een nieuw concept vanuit de landelijke VVV. Eric Schipper, directeur van VVV Waterweg en Westland, stelde tijdens de bijeenkomst dat het VVV-agentschap volledig kan opereren zonder financiële steun vanuit de overheid. De nieuwe VVV in Maassluis zal op zaterdag 3 maart officieel geopend worden.