Archief

Greenco dichter bij ondernemerstitel

Greenco uit Honselersdijk is doorgedrongen tot de tweede ronde van de verkiezing van Agrarisch Ondernemer 2011. Het bedrijf heeft nog tien concurrenten. Uit het elftal worden vijf bedrijven genomineerd. De Agrarisch Ondernemer 2011 wordt op maandag 18 april in Zeist bekendgemaakt.

Een jury onder voorzitterschap van Aalt Dijkhuizen, voorzitter van de raad van bestuur van Wageningen UR, beoordeelt welke boer of tuinder het afgelopen jaar de beste ondernemersprestatie heeft geleverd. De winnaar ontvangt behalve de eer ook een cheque van 12.500 euro.

In 2009 werd Greenco officieel opgericht. Maar de zes ondernemers die deel zijn van de onderneming timmeren al langer aan de weg in tomatenland. Dat doen ze onder meer met de succesformule Tommies. Het snoeptomaatje, met opvallende clown op de verpakking, zag ruim vijf jaar geleden al het daglicht.

In 2010 is, in samenwerking met de Nederlandse Hartstichting, het merk Sweet Energy gelanceerd. Een gezonde snack voor de lekkere trek, noemt Greenco dit product, waarvan een deel van de opbrengst ten goede komt van de hartstichting.

Greenco bestaat uit zeven bedrijfsonderdelen, met zes ondernemers. Onder de bedrijfsactiviteiten vallen de teeltlocaties Greenco Production, De Driemaster en teeltbedrijf Van Marrewijk/Van Mil. Daarnaast beschikt het bedrijf over een eigen verpakkingsstation. Samen met The Greenery wordt de verkoop verzorgd. Ook Tomato World, een infocentrum over de glastuinbouw, is een initiatief van Greenco. In totaal heeft het bedrijf 17 hectare aan eigen productie, 20 hectare snoeptomaatjes wordt door derden geteeld.

Categorieen:
Honselersdijk Algemeen