Archief

Twijfel over besteding promotiebudget Maassluis

Diverse Maassluise fracties hebben vraagtekens gezet bij de inzet van het budget voor de Stichting Promotie Maassluis om het Maassluise musicaltalent Noortje Herlaar te promoten. De fracties vragen zich af of het geld van de stichting gebruikt mag worden voor de promotie van individuele Maassluizers en hun carriere. Dit schrijft de Telegraaf in haar editie van woensdag

De SP heeft vraagtekens gezet bij de campagne van StadsPromotie Maassluis. Jan van der Maarel van de VSP is een voorstander van de promotie van Maassluis en een fan van de zangeres, maar wil bij het fractieoverleg van maandag nog wel een officieel standpunt innemen als fractie zijnde. Hij spreekt de uitspraak tegen uit de Telegraaf dat zijn fractie tegen zou zijn, 'er is helemaal nog niet over gesproken'.

De vraagtekens rondom de campagne breiden zich uit rondom de oproep om te SMS-en en te stemmen op Noortje. Het stemmen op kandidaten in het AVRO programma kost zestig cent per bericht. De fractieleden vinden dat de gemeente zich verre moet houden tot oproepen tot SMS-en. Burgemeester Karsen reageerde als voorzitter van de Stichting Promotie Maassluis aan de Telegraaf dat betaald sms'en bij dit soort evenementen hoort en dat mensen verstandig genoeg zijn zelf te beslissen of ze meedoen.

De promotionele campagne voor Noortje Herlaar heeft maximaal 500 euro gekost verteld een ingewijde aan WOS RTVi. Volgens de CU en de VVD een kleine uitgave welke echter zeer goede reclame kan opleveren voor Maassluis bij winst van het musicaltalent.

Categorieen:
Maassluis Algemeen