Archief

Maassluis voorkomt financieel toezicht

In het gemeentedebat van Maassluis is dinsdagavond voorkomen dat de gemeente Maassluis onder financieel toezicht komt te staan. De gemeente heeft te kampen met een begrotingstekort en moet op korte termijn 1,6 miljoen bezuinigen.

De provincie Zuid-Holland heeft enkele weken geleden de gemeente Maassluis op het matje geroepen betreffende de financiële situatie van de gemeente. Naar aanleiding daarvan heeft de burgemeester het presidium, de fractievoorzitters, bij elkaar geroepen om tot een commissie te komen. Niet alle partijen konden zich vinden in het samenstellen van een commissie. Vanwege de onafhankelijkheid van de commissie gingen uiteindelijk de meeste tegenstanders eveneens akkoord.De SP bleef pertinent tegen de instelling van de commissie.

De Commissie Overdrachtsdocument, bestaande uit Burgemeester Karssen, Wethouder Scheerstra, de directeur financiën, een accountant en het audit-team bestaande uit Hans van Gastel (VVD), Peter van Baalen (PVDA) , Peter Anker (CDA) en Jan van der Maarel (VSP) gaat een overdrachtsdocument verzorgen voor het nieuwe college, welke 3 maart verkozen zal worden. Dit document moet een handvest worden om de korte en lange termijn besparingen te realiseren. De commissie zal onder andere scenario's schetsen in haar document.

De provincie Zuid-Holland heeft positief gereageerd op de instelling van de Commissie Overdrachtsdocument.

Categorieen:
Maassluis Algemeen