Archief

Meer klanten voor bloemist

Bloemenwinkels hebben voor deze Moederdag meer klanten getrokken dan vorig jaar. "De meeste Nederlanders hebben hun aankopen gedaan bij de bloemist", stelt onderzoeks- en adviesbureau Q&A. En hoewel minder mensen aan Moederdag doen, geven ze wel meer uit.

Q&A Research & Consultancy stelt dat de economische crisis aan Moederdag voorbijgaat. Mensen geven dit jaar meer uit aan deze dag, gemiddeld ruim 36 euro. Door de vergrijzing neemt echter wel het aantal mensen af dat aan Moederdag doet, er zijn simpelweg minder mensen met moeders. Desalniettemin groeit het aantal cadeaus dit jaar met bijna 10%.

Opvallend is dat de zelfstandige detaillist volgens Q&A ruim 25% meer moederdagklanten mocht verwelkomen dan vorig jaar. Bloemen blijven onverminderd populair als cadeau. Bijna 44% gaat moeder bloemen geven, terwijl bijna 40% van de moeders op bloemen hoopt. Op de tweede plaats van de gewenste cadeaus staat het kaartje, met 24%.

Categorieen:
Algemeen