Archief

FloraHolland start beeldveilen

Bij FloraHolland Naaldwijk is deze week een pilot beeldveilen planten van start gegaan bij de productgroepen Kalanchoe en Saintpaulia.

Tijdens de proef, die tot en met april 2009 duurt, kunnen aanvoerders, kopers en veiling ervaring opdoen met het werken met productbeelden. Op basis van deze ervaringen wordt bepaald hoe het beeldveilen verder wordt uitgerold.

Klanten kopen in op basis van de aanvoerinformatie en de productfoto's die tijdens het veilen getoond worden in het klokfront. De stapelwagens met Kalanchoe en Saintpaulia komen niet meer voor de klok.

Beeldveilen speelt in op de toenemende virtualisering van de sierteeltsector. Productfoto's spelen in de verkoopprocessen van kopers een steeds grotere rol. De beschikbaarheid van eigen productfoto's wordt voor aanvoerders steeds belangrijker. Het beeldmateriaal is een extra marketingtool in de afzet van bloemen en planten. Beeldveilen levert ook een bijdrage aan het vergroten van de efficiency in de keten door het loskoppelen van het logistieke en het commerciële proces.

Categorieen:
Naaldwijk Algemeen