Archief

PW: vragen dienstverlening

Progressief Westland (PW) heeft vragen gesteld naar aanleiding van de belplicht voor ambtenaren bij klachten en bezwaren.

PW is er van overtuigd dat er voor de start van een officiƫle klachten- of bezwarenprocedure een telefoontje met de bezwaarmaker moet hebben plaatsgevonden. Dit neemt veel vragen en onduidelijkheden weg. Het college van B en W heeft hier positief op gereageerd. Ook zij vinden het erg belangrijk dat de dienstverlening wordt versoepeld.

Progressief Westland geeft aan dat een belronde niet geheel gebruikelijk is. Maar zij vinden ook dat het niet nodig is om te wachten tot dit in het Bestuursrecht voor ambtenaren is opgenomen.

Volgens het College van B en W is er een scheiding tussen klachten en bezwaren. Bij ingediende klachten wordt, binnen twee weken, formeel contact opgenomen. Bij bezwaren is dit nog geheel informeel. Ze zien echter wel de mogelijkheid om ook bezwaren formeel op dezelfde manier te behandelen.

Categorieen:
Westland Algemeen