Hard werken aan imago Westland
Als het aan de gemeente Westland en het bedrijfsleven ligt wordt er de komende jaren hard gewerkt aan een verdere verbetering van de bekendheid en het imago van Westland.
Gemeente en bedrijfsleven waren al langer met elkaar in gesprek over de versterking van het imago. Nu zijn de eerste stappen gezet om het imago structureel op de agenda te plaatsen. De gemeente heeft hiervoor in het kader van gebiedsmarketing geld beschikbaar gesteld, waarvoor onder meer een functionaris is aangetrokken die alle gezamenlijke acties coördineert en faciliteert.
Het bedrijfsleven en gemeente Westland willen vanuit een gedeelde visie een plan van aanpak ontwikkelen en de krachten bundelen. Het wil niet zeggen dat het Westland een slecht imago heeft, maar wel dat het beter kan. Buiten het Westland is niet bekend waar het Westland voor staat. Er is te weinig bekend welke innovatieve ontwikkelingen in deze regio gaande zijn.
Uiteindelijk moeten besprekingen resulteren in een campagne voor Westland. De komende tijd wordt onderzocht uit welke onderdelen zo'n camapgne kan bestaan en welke middelen en media daarvoor worden ingezet. Het streven is in het najaar een concreet plan te hebben.