's-Gravenzande nu 'schat tussen kas en kust'
Het centrum van 's-Gravenzande gaat zich vanaf nu profileren als 'schat tussen kas en kust'. Deze week is daarvoor een nieuw beeldmerk gepresenteerd, dat gebruikt zal worden bij uitingen van ondernemers en winkeliersvereniging.
De winkeliers willen bestaande bezoekers graag binden en nieuwe bezoekers (toeristen) verleiden om het dorpscentrum te bezoeken. Daarom is begin dit jaar het project citymarketing opgezet. Doel hiervan was "professionalisering van 's-Gravenzande zodat bezoekers hier graag samenkomen om te verblijven en waar het fijn ondernemen is", aldus BIZ 's-Gravenzande.
In het proces zijn wensen van inwoners in kaart gebracht en daarna is een aantal waarden vastgesteld, die het centrum van 's-Gravenzande aantrekkelijk maken. Dit zijn gezellig, verborgen, verbindend, verrassend en vakmanschap. Hiermee is een gezamenlijk verhaal van 's-Gravenzande gemaakt, waarmee potentiële bezoekers en nieuwe ondernemers moeten worden aangetrokken.
In het nieuwe beeldmerk komen kassen (groen), de zee (blauw) en verbinding, vakmanschap en 'gezellig' (een gouden hart) samen.