Definitief einde aan stichting Westland Marketing
De stichting Westland Marketing gooit toch de handdoek in de ring. Begin dit jaar werd nog geprobeerd om het promotievehikel van de Westlandse Tuinbouw met private gelden in leven te houden, maar dat blijkt nu toch niet haalbaar omdat te weinig bedrijven willen investeren in de stichting.
De gemeente besloot met ingang van 2019 geen geld meer in Westland Marketing te steken omdat het vorige Westlandse college van burgemeester en wethouders vond dat de organisatie op eigen benen kan staan. Voorvrouw Angelique de Wit heeft daar met haar team nog een poging toe gedaan, maar is daar uiteindelijk niet in geslaagd.
Westland Marketing, dat sinds 2009 bestaat, is bij het publiek bekend geworden van acties als de Westland Inspiration Awards en de Westlandse versie van het bordspel Monopoly. Voor tuinbouwbedrijven is Westland Marketing vooral bekend als drijvende kracht achter de promotie van de sector in binnen- en buitenland.
De stichting wordt formeel op 1 april opgeheven. Angelique de Wit blijft actief in de marketing van de tuinbouw, ze gaat aan de slag voor het World Horti Center in Naaldwijk.
Eerder maakten we al onderstaand item: