Archief
WOS

Alle hens aan dek bij sorteercentrum PostNL in Den Hoorn: 'tientallen extra chauffeurs ingezet'

Nu de meeste winkels dicht zijn, bestellen we massaal de kerstcadeaus online. Hierdoor is deze periode voor de pakketbezorgers drukker dan ooit tevoren.

Sorteercentrum van PostNL in Den Hoorn moet de capaciteit flink opschalen om te zorgen dat alle pakketjes op tijd worden afgeleverd. "In het depot zetten we nu tussen de 50 en 75 extra chauffeurs in om de pakketten rond te brengen", vertelt procesmanager Walter van Krieken.

Duizenden pakketjes verlaten dagelijks het mega complex aan de Heernesse. "Vandaag hebben we rond de 60.000 pakketten, dat is een beetje vergelijkbaar met de drukte van Black Friday. Het is nu eigenlijk elke dag Black Friday", constateert Van Krieken. "Iedere chauffeur heeft tussen 180 en 200 stops. De bus is één grote arrenslee vol pakketten."

Voor pakketbezorger Marcel Helling uit De Lier zijn het lange dagen. "Het is gekkenhuis." Maar worden de pakketjes op tijd geleverd voor de feestdagen? "Iedereen vraagt: 'waar blijft het?' Maar de pakketjes komen er aan."

Categorieen:
Nieuws Algemeen Den Hoorn