Archief

On Track aflevering vijf: Michelle Dorlas

De entertainmentsector heeft enorm te lijden onder de coronamaatregelen. Om regionale muzikanten een hart onder de riem te steken, maakt de WOS daarom de 8-delige serie On Track.

Elke week gaan we op bezoek bij een andere jonge artiest uit de regio. Deze aflevering zijn we bij een dame die 16 mei 2020 voor altijd als een bijzondere dag zal beschouwen. Toen won Michelle Dorlas uit Kwintsheul namelijk de eerste editie van de WOS Songfestival Challenge. Voor On Track zochten wij haar opnieuw op in de studio van haar producer in Wateringen. Voor Michelle is muziek iets wat er altijd al is geweest, want, zo vertelt ze: "Ik kon eerder zingen dan praten en zong alles van K3 mee. Ik gaf altijd optredens in de woonkamer voor m'n familie, waar ze soms best gek van werden, maar ik vond het fantastisch."

Voor Michelle is de tekst van een liedje ontzettend belangrijk, omdat het schrijven van muziek haar grote uitlaatklep is. Zo maakte ze het nummer They Don't Know over een lastige periode in haar leven: "Ik heb anderhalf jaar lang koorts gehad, zonder dat er iemand was die wist wat er met me aan de hand was. Uiteindelijk kwamen ze er wel achter; alleen ik ging het ene ziekenhuis uit en het andere weer in en tijdens die periode heb ik alles wat ik meemaakte van me af geschreven," aldus de Heulse zangeres.

Social media
Niet alleen door haar muziek deelt ze een stukje van zichzelf, ook is Michelle erg actief op Instagram. "Ik ben altijd al wel een open boek geweest en vind het leuk om dingen van mezelf te delen. Dat zijn soms ook hele alledaagse dingen hoor, zoals wanneer ik op zondagochtend in de keuken sta bijvoorbeeld. Ik deel wat ik leuk vind en daar mag iedereen z’n eigen mening over hebben", zo legt ze uit.
Of ze ook de druk voelt om zichtbaar te blijven op social media, en waarom Chantal Janzen een grote inspiratiebron is voor Michelle, zie je in deze aflevering van On Track.

Jongerenredactie
'On Track' wordt gemaakt door de WOS-jongerenredactie. Deze is in maart 2020 opgericht en heeft als doel jongeren meer te betrekken bij lokaal nieuws en de lokale cultuur. Dat doet ze door nieuwsitems te produceren vanuit het perspectief van jongeren en programma's te maken die aansluiten bij de doelgroep.