Cheyenne (9) opent eigen pop-up store
Terwijl haar leeftijdsgenootjes druk zijn met buitenspelen, staat de 9-jarige Cheyenne al achter de kassa.
Vandaag opent ze haar eigen pop-up store aan het Kerkplein in Monster. De jonge ondernemer ontwerpt haar eigen sieradenlijn. "Online liepen de armbanden niet meer zo goed. We hebben toen gevraagd of we dit pandje konden gebruiken omdat het al heel lang leeg stond. Dat vonden ze goed", vertelt Cheyenne.
Ruim een jaar geleden is Cheyenne begonnen met het maken van sieraden. Het begon allemaal bij haar verjaardagscadeau. "Ik had heel veel kralen gekregen en ik had veel armbandjes liggen. Ik had geen idee wat ik er mee moest doen", legt ze uit. "Ik hoorde op de radio dat het Nationale Ouderendag was en toen wilde ik het gaan verkopen voor De Kreek." Ook de opbrengst van de pop-up store gaat naar het goede doel. "Het gaat naar eenzame ouderen die nog thuis wonen."